Deutsch
Albanian
Arabic
Armenian
Azerbaijani
Belarusian
Bengali
Bosnian
Catalan
Czech
Danish
Deutsch
Dutch
English
Estonian
Finnish
Français
Greek
Haitian Creole
Hebrew
Hindi
Hungarian
Icelandic
Indonesian
Irish
Italian
Japanese
Korean
Latvian
Lithuanian
Macedonian
Mongolian
Norwegian
Persian
Polish
Portuguese
Romanian
Russian
Serbian
Slovak
Slovenian
Spanish
Swahili
Swedish
Turkish
Ukrainian
Vietnamese
Български
中文(简体)
中文(繁體)
Postgraduate Medical Journal 2008-Sep

The evaluation and management of the solitary pulmonary nodule.

Nur registrierte Benutzer können Artikel übersetzen
Einloggen Anmelden
Der Link wird in der Zwischenablage gespeichert
A O Soubani

Schlüsselwörter

Abstrakt

Solitary pulmonary nodules (SPNs) are increasingly detected with the widespread use of chest computed tomography (CT) scans. The primary goal of the evaluation of these nodules is to determine whether they are malignant or benign. Clinical factors such as older age, tobacco smoking and current or remote history of malignancy increase the pre-test likelihood of malignancy. Radiological features of the SPN based on chest CT with high resolution cuts are critical in differentiating between benign or malignant lesions. These features include size, change in size, the presence and pattern of calcification, edge characteristics, attenuation, and contrast enhancement. SPNs that are stable in size for >2 years and those with benign pattern of calcification do not need further studies. Lesions with clear change in size are malignant until proven otherwise and require tissue diagnosis. Frequently, the aetiology of the SPN following chest CT scan remains indeterminate and requires further evaluation. The approach to the management of indeterminate SPN ranges between observation with repeat chest CT scan, further diagnostic studies such as positron emission tomography (PET) scan, or invasive procedures to obtain tissue diagnosis. These procedures include bronchoscopy, transthoracic needle aspirate, and resection by video assisted thoracoscopy or thoracotomy. Determination of which approach to follow depends on the pre-test probability of malignancy, whether the patient is a surgical candidate, and the patient's informed preferences. This article reviews the radiological features of the SPN and their value in differentiating between benign and malignant lesions. This is followed by discussion of the different approaches to the management of the SPN after initial characterisation by chest CT scan, including the benefits and limitations of the different diagnostic studies.

Treten Sie unserer
Facebook-Seite bei

Die vollständigste Datenbank für Heilkräuter, die von der Wissenschaft unterstützt wird

  • Arbeitet in 55 Sprachen
  • Von der Wissenschaft unterstützte Kräuterkuren
  • Kräutererkennung durch Bild
  • Interaktive GPS-Karte - Kräuter vor Ort markieren (in Kürze)
  • Lesen Sie wissenschaftliche Veröffentlichungen zu Ihrer Suche
  • Suchen Sie nach Heilkräutern nach ihrer Wirkung
  • Organisieren Sie Ihre Interessen und bleiben Sie über Neuigkeiten, klinische Studien und Patente auf dem Laufenden

Geben Sie ein Symptom oder eine Krankheit ein und lesen Sie über Kräuter, die helfen könnten, geben Sie ein Kraut ein und sehen Sie Krankheiten und Symptome, gegen die es angewendet wird.
* Alle Informationen basieren auf veröffentlichten wissenschaftlichen Forschungsergebnissen

Google Play badgeApp Store badge