Deutsch
Albanian
Arabic
Armenian
Azerbaijani
Belarusian
Bengali
Bosnian
Catalan
Czech
Danish
Deutsch
Dutch
English
Estonian
Finnish
Français
Greek
Haitian Creole
Hebrew
Hindi
Hungarian
Icelandic
Indonesian
Irish
Italian
Japanese
Korean
Latvian
Lithuanian
Macedonian
Mongolian
Norwegian
Persian
Polish
Portuguese
Romanian
Russian
Serbian
Slovak
Slovenian
Spanish
Swahili
Swedish
Turkish
Ukrainian
Vietnamese
Български
中文(简体)
中文(繁體)
Cureus 2020-Jul

Et Tu, B12? Cobalamin Deficiency Masquerading As Pseudo-Thrombotic Microangiopathy

Nur registrierte Benutzer können Artikel übersetzen
Einloggen Anmelden
Der Link wird in der Zwischenablage gespeichert
Swathi Rao
Daniel Hidalgo
Jorge Sanchez
Deyger Navarrete
Stephanie Berg

Schlüsselwörter

Abstrakt

Vitamin B12 deficiency is classically associated with megaloblastic anemia. Possible cobalamin deficiency is not investigated once hemolysis is seen. Around 2.5% of cases can present as pseudo-thrombotic microangiopathy (TMA). A swift identification of this means the difference between an easy solution and a protracted one for the patient. A 74-year-old man with no past medical history presented with exertional dyspnea, fatigue, and increasing anorexia over two weeks. Physical examination including a neurological examination was normal. Laboratory tests revealed pancytopenia, unconjugated hyperbilirubinemia, elevated LDH (lactate dehydrogenase), low haptoglobin, and fragmented red blood cells (RBCs) on the peripheral smear, but normal FDP (fibrinogen degradation product) and fibrinogen. The absolute reticulocyte count was reduced as opposed to the expected elevation. Vitamin B12 levels were undetectable, and severe cobalamin deficiency from pernicious anemia was found to be the paramount etiology. Cobalamin deficiency causing pseudo-TMA baffles most physicians. Advanced pernicious anemia is thought to cause intramedullary hemolysis, resulting in peripheral pancytopenia. The fragile RBCs are easily sheared, producing schistocytosis without platelet microthrombi. In contrast to hemolytic anemias, reticulocyte count is low given the unavailability of B12 for erythropoiesis. Reticulocytopenia is a universal finding in cases of pseudo-TMA. Around 38.8% of cases with pseudo-TMA are misdiagnosed as thrombotic thrombocytopenic purpura and treated with plasma product therapy. Keeping an eye out for reticulocytopenia in cases of hemolysis could mean a world of difference for the patient.

Keywords: intramedullary hemolysis; megaloblastic anemia; moschcowitz syndrome; non-immune hemolytic anemia; pancytopenia; pseudo-thrombotic microangiopathy; reticulocytopenia; thrombotic microangiopathy; vitamin b12; vitamin b12 deficiency.

Treten Sie unserer
Facebook-Seite bei

Die vollständigste Datenbank für Heilkräuter, die von der Wissenschaft unterstützt wird

  • Arbeitet in 55 Sprachen
  • Von der Wissenschaft unterstützte Kräuterkuren
  • Kräutererkennung durch Bild
  • Interaktive GPS-Karte - Kräuter vor Ort markieren (in Kürze)
  • Lesen Sie wissenschaftliche Veröffentlichungen zu Ihrer Suche
  • Suchen Sie nach Heilkräutern nach ihrer Wirkung
  • Organisieren Sie Ihre Interessen und bleiben Sie über Neuigkeiten, klinische Studien und Patente auf dem Laufenden

Geben Sie ein Symptom oder eine Krankheit ein und lesen Sie über Kräuter, die helfen könnten, geben Sie ein Kraut ein und sehen Sie Krankheiten und Symptome, gegen die es angewendet wird.
* Alle Informationen basieren auf veröffentlichten wissenschaftlichen Forschungsergebnissen

Google Play badgeApp Store badge